blomba

Alla inlägg under mars 2011

Av Maria Blomberg - 6 mars 2011 19:04

Jag har fortfarande inte vågat fråga vart dusch satan ligger.. Så innan jag drog ner till t-centralen idag och träffade Tuva en liten stund innan hon åkte hem till ön igen så fick jag ta en raggar dusch i handfatet, men jag känner verkligen att jag måste få ta en klok dusch innan skolstart imorn. Det är en massa folk ute i allrummet, men fatta vilken mupp jag kommer att verka som om jag går ut där nu och frågar vart duschen ligger, och jag har även skickat yttligare ett mess till hon tjejen jag skulle kontakt när jag kom hit, men hon vägrar att svara, hon måste nog tycka att jag är en dum, korkad ö-bo.. hahaha

Vet inte rikigt hur jag skall lösa detta problem, får väl kanske ta mod till mig att fråga någon nästa gång jag går ut och röker :D


Skönt iaf att komma ut en stund och se folk och träffa Tuva. Trodde att jag skulle ha svårare att hitta, men det går som en dans, än så länge iaf... haha


Naj nu skall jag ta och fortsätta att plöja igenom gamla tv-serier på nätet..


Chio så läng!

Av Maria Blomberg - 6 mars 2011 14:03

Shit alltså, det känns typ som att sitta på häktet, tror jag iaf. Min enda fördel är att jag har data och får gå ut och röka när jag vill, men jag vågar typ inte ens gå ut och röka, för då måste jag går igenom allrummet, och där sitter det alltid folk. Jag trodde verkligen att jag var så här blyg som det visar sig att jag är, det måste ha kommit med åldern ;)

Jag vet inte ens vart duschen finns, om jag har någon speciell hylla i kylen, så än så länge har jag bara köpt grejer som jag kan ha och käka på rummet, dom andra som bor här måste ju tycka att jag är störd ella någe, haha.. ;P


Jaja jag får väl försöka få tag på tjejen igen som egentligen skulle ha hjälpt mig igår redan, så att jag kan få duscha, och sen skall jag till t-centralen och träffa Tuva ett tag :D


chio!!!

Av Maria Blomberg - 5 mars 2011 16:18

Jag prata just med Mamma och då slog det mig att jag har typ inte käkat någoting idag, jag gjorde en skål nudlar vid typ 2 i nättras, käkte en köttbulle baguett kl 6 imorse, och sen en mars när jag väl var i sthlm, och när jag sa det märkte jag hur hungrig jag faktiskt är, så nu skall jag samla tillräckligt mycket mod och kraft för att gå ut härifrån och sedan leta reda på en affär. HJÄLP MIG!!! :P

Av Maria Blomberg - 5 mars 2011 14:06

har kommit fram nu efter en låååång resa, eller jätte lång var det ju egentligen inte, men det var jätte tuuuuuuung, min väska måste helt allvarligt väga minst 30 kg, rätt duktig på att över packa om man säger så.


När jag väl kom hit så fanns det ingen som kunde hjälpa mig, så jag ringde och ringde och ringde, och efter en halv timme så fick jag svar, och det var egentligen hur enkelt som helst, bara ta min väska och knata upp till de rummet som jag fått.

Och nu när vi ändå pratar om rummet, hemme på gotland så bor jag inte särsklit stor, men det duger liksom, inte så mycket att städa det passar ju mig bra, men så kom jag hit, jag skall bo i en cell (nästan bokstavligen) i en månad, det är ett litet avlångt rum med en våningsäng, en garderob ett skrivbord och en toa. och det har jag pröjsar 4500 för, hemma betalar jag 1700.


  

hej då gotland!

 

  

syn från ytterdörren!

 

  

Får jag ens plats där??

 

  

oj vad hemtrevligt det var här då!!

 

  

utsickten från fönstret!

 

Jaja, skall inte klaga mer, jag skall ju göra något som jag sätt fram emot, oroligt länge :D och det här duger till mig så länge :P

Av Maria Blomberg - 5 mars 2011 05:07

Så då var allt städat och färdig packad, nu jävlar gäller de, är sjukt trött, trotts kaffi!



  

Här är mina väskor, som jag skall släpa hela vägen ner till båten, och sen från t-centralen till boendet i solna!! JAG KOMMER DÖ! fast det gör inte så mycket för jag är av ön :D


over and out so long!

Av Maria Blomberg - 5 mars 2011 00:35

Så nu är jobbet avklarat, vart på munken och sagt hej då över några drinkar, vart på hamnplan och sagt hej då till halva klassen :P så nu är det disken som skall tas, städa undan och lägga ner det sista i väskan, vänta på sällskap och sedan är det bara båten kvar sen är jag i STOCKHOM!!!!


Det skall verkligen bli sjukt skönt att få komma iväg, få miljöombyte, träffa nya människor och lära sig en jävla massa :)


naj nu dra vi på Elvis Presely på högsta volym, rullar på tröjärmarna och sätta igång så att man blir klar någon gång :)


  

my biggest love!!! <3

Av Maria Blomberg - 4 mars 2011 14:34

Nu har jag satt på mig jeansjackan och solbrillorna, vad då vårkänslor, absolut inte!!! det kanske fortfarnde är minustgrader ute, men det struntar jag faktiskt i, skall man va fin får man lida pin :P


See ya leta alligeta!

Av Maria Blomberg - 4 mars 2011 12:33

Jaaaa, det är sista dagen på ön, fast jag skulle egentligen bara vilja ta min väska nu och springa ner till båten, så att man kan få komma här ifrån någongång.

Skulle egentligen velat gå ner på stan idag och köpt en ny hand väska, för det slog mig typ igår att alla mina är trasiga på ett eller annat sätt, och så skulle jag vilja sola en liten stund, men jag får nog kolla över ekonomin en och två gånger innan jag gör de.

Så ist för stan idag så måste jag ju städa här hemma, egentligen inte mycket att städa, men tillräckligt jobbigt för mig.


  

miss the summer so much!!

 

over and out!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards