blomba

Alla inlägg under september 2011

Av Maria Blomberg - 21 september 2011 23:47

Naj då, det var inte igår man var här inne, men som sist så har man ju lite annat att göra än att sitta framför en data på sommaren när man kan vara ut och ha kul och jobba eller likande. Men nu är det höst igen och allt roligt försvinner, så nu är man tillbaka på sofflocket med datan i knät, fjärrkontrollen i ena handen och godispåsen i andra.

Jag kom faktiskt att tänka på min blogg för någon dag sedan, för det är ju här jag skriver om mina funderingar tankar och ideér. Och nu har det ju kommit upp en dejt på listan och jag har kommit på hur rädd jag är för just ordet dejt. Jag vågar  liksom inte säga att jag skall på dejt till någon utan jag säger bara att jag skall ut och träffa en bekant/kompis, trotts att det är exakt samma sak, men jag fasar verkligen för att säga just ordet dejt. Det känns som att folk skall dömma en när man säger det, att dom väntar på att inbjudan till bröllopet skall dimpa ner i deras brevlåda två veckor senare, och jag vill verkligen inte att folk skall ha dom förutfattade meningarna, för det känns som om att man får så höga krav på sig då. Och det skulle ju bli jobbigt pintsamt att kanske säga sen  att det inte gick någe bra.


Så från och med nu tänker jag bojkotta ordet dejt och istället säga att jag skall ut och träffa en ny bekant.


  miss it

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards